Cutia de viteze DSG (Direct Shift Gearbox) cu dublu ambreiaj, numita astfel datorita modului de functionare, imbina intr-un mod eficient avantajele unei cutii de viteze manuale si ale unei automate. Altfel spus, cutia de viteze automata DSG este formata din doua cutii de viteze manuale, inclusiv ambraiajele, montate intr-o singura carcasa si functionand ca o singura cutie de viteze. In acest sens, transmisia 1 este destinata cutiei partiale cu vitezele 1, 3, 5 si marsarierul, iar transmisia 2 este destinata celei de-a doua cutii partiale, cu treptele 2, 4 si 6. Fiecarei cutii partiale ii este repartizat un arbore de antrenare, care transmite cuplul motor prin intermediul diferentialului catre roti.
Asa cum se schimba alte uleiuri folosite pentru functionarea sau protejarea unor piese auto, uleiul de la cutia de viteze trebuie schimbat pentru ca, in timp, acesta poate fi contaminat cu diferite impuritati sau particule (pilitura de fier, aschii microscopice sarite din diferite componente ale cutiei etc).
Intretinerea cutiei de viteze costa intotdeauna mai putin decat reparatia, asa ca noi va recomandam verificarea si inlocuirea periodica a uleiului.
Desi BMW spune ca la cutiile automate ZF folosite pe masinile sale nu este necesara inlocuirea uleiului si a filtrului de ulei, producatorul cutiilor de viteze (ZF) recomanda efectuarea reviziei la fiecare 80-100.000km.
Daca patineaza si nu mai ai putere, trebuie inlocuit ambreiajul, altfel risti sa ramai in drum.
Orice autoturism are nevoie de o revizie periodica de intretinere prin schimbarea uleiului si a filtrelor