Motorul diesel N47 este folosit pe o gama foarte variata de autoturisme BMW (Seria 1, 2, 3, 4, 5 si X1, X3). Este un motor modern, performant, dar cu o problema foarte cunoscuta in randul posesorilor: distributia pe lant. Datorita solutiei tehnice, dar si a intervalelor mari de service recomandate de producator, distributia acestor motoare se uzeaza accelerat, uzura ce duce la zgomote anormale sau, in unele cazuri, la defectiuni insemnate si chiar distrugerea totala a motorului daca lantul de distributie se rupe. Pentru linistea ta, verifica si inlocuieste distributia daca este cazul. Folosim doar piese originale BMW, inlocuim toate reperele distributiei (lanturi, patine, pinioane, intinzatoare, etc) si avem multa experienta cu astfel de lucrari. Contacteaza-ne pentru o oferta personalizata si noi vom avea grija ca masina ta sa fie pregatita in orice moment pentru drum.
In anul 2006 a fost introdus pe piata de catre BMW motorul cunoscut sub numele de cod N47. Cu diferite variatii la sfarsit (N47D20A, N47D20C) acesta a fost utilizat pe o multime de modele, de diferite niveluri de putere. Inlocuind un alt motor foarte apreciat, M47, noua varianta a venit cu imbunatatiri in ceea ce priveste consumul, dar si puterea dezvoltata, ajungand in cele mai puternice configuratii chiar la peste 200 de cai putere cu ajutorul a doua turbine.
Inginerii germani, considerand ca distributia pe lant a acestui motor nu va necesita reparatii sau inlocuire, au decis pozitionarea distributiei in spatele motorului, in apropiere de cutia de viteze. Acest lucru a facut servisarea sau inlocuirea distributiei un proces extrem de anevoios. Din nefericire, motoarele N47 au devenit o povara peste cativa ani, din cauza aceste distributii.
Problemele au inceput sa apara cand posesorii au inceput sa reclame faptul ca, odata cu kilometrii parcursi, lantul de distributie incepe sa isi mareasca elasticitatea, devenind foarte slab intins, problema ce duce de multe ori la rupere sau la o eventuala deviatie de la traseul original. Desi, unii ar putea spune ca este perfect normal, problema provine din faptul ca aceasta uzura este prematura, survenind la un interval de kilometri mult mai scurt decat era de asteptat. Ba chiar unii posesori au avut ghinionul ca lantul sa se rupa, provocand daune mult mai mari, de obicei necesitand inlocuirea sau refacerea completa a motorului, operatiune extrem de scumpa.
Lantul de distributie de pe motoarele N47 poate ceda din mai multe motive: acesta este uzat prematur din cauza pinioanelor ce ar avea dintii prea ascutiti. Desi pare plauzibil, parerile sunt impartite. Un alt motiv ar putea fi modificarea intervalului de servisare a motoarelor. BMW a decis introducerea reviziilor "long life" ce presupun inlocuirea uleiului si a filtrelor dupa parcurgerea a 25000 de kilometri. Aceasta duce la cele mai multe defectiuni de-a lungul timpului intrucat majoritatea uleiurilor isi pierd calitatile dupa maxim 15000 de kilometri sau un an de zile, perioada la care este recomandata inlocuirea lor.
Ce piese sunt incluse in schimbul complet de distributie ?
Operatiuni incluse :
Avantaje :
Motorul diesel N57 de 3L este un motor modern, performant, dar cu o problema foarte cunoscuta in randul posesorilor: distributia pe lant care se uzeaza accelerat.
Autoturismele cu motorizare diesel colecteaza depuneri de carbon in interiorul admisiei, in special cand se conduce pe distante scurte sau subturat.
Desi BMW spune ca la cutiile automate ZF folosite pe masinile sale nu este necesara inlocuirea uleiului si a filtrului de ulei, producatorul cutiilor de viteze (ZF) recomanda efectuarea reviziei la fiecare 80-100.000km.
Orice autoturism are nevoie de o revizie periodica de intretinere prin schimbarea uleiului si a filtrelor