Home Utile Decarbonizarea motorului. Cum sa scapi de carbonul din motor

Decarbonizarea motorului. Cum sa scapi de carbonul din motor

by ana nicoara
decarbonizare motor masina

Motorul, “inima” unui automobil este o componenta care poate fi afectata de o serie de factori. Un stil de sofat neglijent, folosirea combustibilor slab aditivati precum si omiterea efectuarii verificarilor de rutina sunt doar cateva dintre aspectele care prezinta un risc major de a genera defectiuni la motor. Carbonizarea motorului este un alt fenomen caruia trebuie sa ii acordam o atentie deosebita, deoarece pune in pericol integratea celei mai importante piese ale masinii.

Carbonizare motor: cauze

Carbonizarea motorului se produce, inevitabil, pe masura ce masina este utilizata. In mod normal, motoarele sunt concepute pentru a favoriza mediul de ardere, dar uitam un detaliu esential: in timpul desfasurarii procesului de combustie, carburantul nu este ars in totalitate. Ramasitele care nu s-au ars ajung fie in evacuare, fie se prind de suprafetele din camera de ardere. Astfel se formeaza depozitele de carbon, foarte daunatoare pentru motor. Cele mai predispuse la carbonizarea motorului sunt masinile utilizate in oras, tocmai din cauza faptului ca motorul nu poate ajunge la parametrii optimi de functionare, avand in vedere conditiile de trafic ingreunat. Calamina, adica depunerile de carbon de pe motor sunt prezente mai ales in cazul motoarelor diesel, preponderent in zonele senzorilor, ale supapelor si ale sondelor.

Decarbonizare motor: metode

Carbonizarea motorului produce efecte nedorite, cum ar fi: cresterea consumului de combustibil, scaderea performantelor masinii si aparitia fluctuatiilor de ralanti. Asadar, decarbonizarea este o operatiune a carei necesitate apare la un moment dat, pentru a estompa aceste probleme si pentru a revitaliza starea generala a motorului.

Depunerile de carbon pot fi curatate prin doua metode principale: prin curatare chimica sau prin curatare mecanica.

Decarbonizare motor prin curatare chimica

In ceea ce priveste curatarea chimica, procedura consta, de fapt, in folosirea unor aparate si solurii specifice cu ajutorul carora se elimina resturile din sistemul de admisie al motorului.

In aceasta categorie se incadreaza si curatarea cu apa cu oxi-hidrogen. Procedura nu este una complicata si se incepe prin pulverizarea in interiorul admisiei a solutiei alese pentru curatare. Foarte important este ca motorul trebuie sa ruleze si sa fie cald in timpul acestei operatiuni. In urma procesului rezulta un abur care dezintegreaza depunderile de carbon si le indeparteaza prin evacuare.

Decarbonizare motor prin curatare mecanica

Cea de-a doua modalitate de decarbonizare a motorului, respectiv cea prin curatare chimica este ceva mai complexa, daca luam in calcul faptul ca necesita demontarea componentelor motorului. Complexitatea acesteia este si unul dintre motivele pentru care este mai costisitoare, comparabil cu decarbonizarea prin curatare chimica. In timpul curatarii mecanice a motorului, piesele acestuia sunt decarbonizate manual, prin frecarea cu ajutorul unor solutii si instrumente speciale, pana ce depunerile sunt eliminate.

Pentru oricare dintre variante ai opta, recomandarea noastra este sa lasi decarbonizarea motorului in seama specialistilor, deoarece motorul este o componenta ce poate fi deteriorata foarte usor, iar daunele pe care le genereaza sunt, deseori, irevocabile.

Comments

comments

Postari similare